Välkommen

Följ med min blogg om lantlig ljus inredning, trädgård och sådana saker som förgyller vardagen!

torsdag 24 juni 2010

Köksträdgård


Jag är en impulsiv person som vill göra mycket men fort. Det är inte alltid de bästa egenskaperna man kan ha då man renoverar hus eller planerar trädgård (Varje fall tycker inte min sambo det). Men nu känns det som att vi faktiskt har gjort grunden på trädgården mycket grundligt och ordentligt. Jag har bestämt mig för att inte börja med en massa rabatter innan de stora sakerna är på plats det vill säga parkering, häckar, staket mm.
Sista tiden har vi mest kört grus och jord så tråkigt men nödvändigt.

Tur att vi får hjälp av vår underbara son.

I varje låda får det plats ungefär en och en halv släpkärra jord och då är de inte helt fulla. De är stora men jag har tänkt ha potatis i en och rabarber i hörnet av en annan så de kommer nog att gå åt.Jag har inte tänkt odla något i år utan gör allt klart inför nästa säsong ev så vitlök i höst. På den öppna kortsidan mot åkern blir det rött plank med ett öppningsbart fönster. I mitten av lådorna ska det vara sten och en kruka.


I går kväll efter ett antal skottkärror jord satt jag ner och drömde mig bort med ett glas vin. Tänk vad det är härligt att vara ute så här års.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar