Välkommen

Följ med min blogg om lantlig ljus inredning, trädgård och sådana saker som förgyller vardagen!

torsdag 3 juni 2010

KAOS!!

Rädda det som räddas kan!

Här hemma råder kaos dvs dränering! Min underbara bror slet som ett djur i lördags och söndags med ett gräva upp runt huset. Så nu är det vår tur, vi målar tätningsmassa, lägger rör, putsar sprickor, och sätter isolerings skivor. Det är en massa jobb men mycket lärorikt och så skönt att få jobba ute efter vinterns inomhus projekt.

Har planer på att sätta min bror i lite mer jobb innan maskinen åker här ifrån. Skulle vilja flytta lite stora buskar, ev få hit en liten björk om det är möjligt. Sen ska han få gräva bort gräsmattan i ena hörnet av tomten där jag ska anlägga en köksträdgård med grus, sten, och uppbyggda lådor.


Ha det så fint i solen Kram Sandra

1 kommentar:

  1. nämen hej! ja det var skitskoj, speciellt eftersom alla var i samma storlek också. i helgen blir det tävling och vila för Tindra, men på tisdag skulle jag kunna lägga in ett tuffare pass igen?

    SvaraRadera