Välkommen

Följ med min blogg om lantlig ljus inredning, trädgård och sådana saker som förgyller vardagen!

fredag 21 maj 2010

Vårt badrum


Välkommen in! Det här är dörren in till vårt badrum, D pappa kom hem med ett antal dörrar från en aktion för något år sedan. Den här fina pärlan fanns i den högen. Den ger ett underbart ljus ut till den annars mörka hallen, utan att man kan se in i badrummet.Tyvärr har jag ingen bild på hur badrummet såg ut innan men jag kan lova att det inte såg ut så här. Det var inte så fräscht..
Förra sommaren då lillskrot var ett par månader började D att slita ut allt i badrummet. Vi byggde en provisorisk dusch i källaren och hade som tur var toalett på nedervåningen. Planen var att toan skulle bli klar till hösten men det var nog inte helt färdigt fören jul.

Jag har ritat och D har byggt både skåp och luckor. Vi valde att sätta mikrolit väv på väggarna och måla.

I duschen har jag satt ett lite mindre kakel med ljus fog, sen hittade vi en guld färgad blandare som sticker ut lite. Vi är jätte nöjda med slutresultatet, det är rymligt gott om förvaring och ljust.

Det finaste i badrummet är det gamla fönstret som sitter i duschen, oj vad jag fick tjata innan jag fick D att sätta in det. Det är behandlat enligt konstens alla regler för att få det vattentätt och vi hoppas verkligen att det ska hålla.

När D skulle dra avloppsrör stötte vi på problem, precis där vi ville ha toaletten var golvbjälken och den gick inte att flytta på, ivarje fall inte på ett smidigt sätt. Så vi var tvungna att sätta toaletten ca 20 cm ut från vägg. Det resulterade då till det platsbyggda skåpet, idag är jag glad för det. Vill bara hitta lite fina lådor att ha i. Lampan har jag hittat på en antik affär, den ska tydligen vara ifrån 1940 talet tycker att den är mycket söt nästan som ett smycke för badrummet.
Ha en härlig helg, imorgon ska vi ha födelsedags kalas här hemma. Hoppas det är lika fint väder som det har vart de senaste dagarna då ska jag boka lång bord under de blommande körsbärsträden. Sov gott kram

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du vill vara med i min utlottning! Vilken fin blogg du har och vilket charmigt badrum! Hoppas ni hade tur med vädret på födelsedagskalaset! Ha en fin vecka. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jättefint badrum!! Vad duktig du är, jättebra idé med fönstret där...
    Ha det bra! Marielle (och Maria) =)

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra! Super fint! Gittan visa din blogg!! Mvh Sofia på Flügger.

    SvaraRadera